Wuppermann Staal Nederland B.V. produceert eigen elektriciteit dankzij zonne-energie

De Wuppermann Groep heeft in april 2023 een nieuwe zonnenpaneleninstallatie in gebruik genomen op haar Nederlandse productielocatie voor verzinkt staal. Het nominale vermogen van de installatie, die op de haldaken van Wuppermann Staal Nederland B.V. (WSN) is geïnstalleerd, bedraagt meer dan 1.700 kWp. De geplande jaarlijkse elektriciteitsproductie van de zonnecollectoren op de Nederlandse locatie van Wuppermann dekt meer dan 3% van het totale eigen energieverbruik van de onderneming. Het investeringsvolume bedroeg 1,4 miljoen euro.

Daarmee wekken alle vijf productievestigingen van de Wuppermann-groep nu stroom op uit zonne-energie. Sinds begin 2022 produceert de Wuppermann vestiging in Hongarije haar eigen zonne-energie. Daarna volgden de beide Wuppermann productielocaties in Oostenrijk, de buizenfabriek in Polen en nu de fabriek in Nederland, zodat het nominale vermogen van zonnenpaneleninstallaties voor de groep nu meer dan 4.000 kWp bedraagt.

"De ingebruikname van de zonnenpaneleninstallatie in onze Nederlandse vestiging is een nieuwe mijlpaal op onze weg om vanaf 2025 een CO2-neutrale staalverwerker te worden", zegt Johannes Nonn, woordvoerder van de Raad van Bestuur van Wuppermann AG.

Karsten Pronk, algemeen directeur van WSN, vult aan: "Door voortaan onze eigen elektriciteit op te wekken met zonne-energie, vangen we de gevolgen van de sterke schommelingen in de elektriciteitsprijzen althans enigszins op."

• Wuppermann AG
  • Ottostraße 5